Op donderdag 3 januari was het dan zover. De eerste gemeenteraad van 2019.

CD&V Schelle mocht zoals gewoonlijk van start gaan met een ploeg die de uitdagingen voor de komende 6 jaar ten volle wil aangaan.

U ziet hierboven op de foto :

• Rob Mennes (burgemeester)
  • Geert Rottiers (schepen)
  • Vera Goris (schepen)
  • Karl Van Hoofstat (schepen)
  • Axel Boen (schepen)
  • Philip Lemal (gemeenteraadslid)
  • Katrien Herremans (gemeenteraadslid)
  • Philippe Van Bellingen (gemeenteraadslid)
  • Nicole Haerenout (gemeenteraadslid)
  • Pieter Smits (voorzitter gemeenteraad)

eedaflegging schelle

eedaflegging Axel

eedaflegging Nicole

eedaflegging Katrien

eedaflegging Pieter

eedaflegging Karl

eedaflegging geert

eedaflegging Philip

eedaflegging Vera

"Het opnieuw behalen van de absolute meerderheid sterkt ons in onze gedachte dat we goed bezig zijn" zegt burgemeester Rob Mennes, die opnieuw het absolute stemmenkanon was met 1145 voorkeurstemmen.

Op de planning voor de volgende legislatuur: onder meer de bouw van de nieuwe Chirolokalen, de bouw van een nieuwe buitenschoolse kinderopvang De Schellebel, de aanleg van ruim tien kilometer nieuwe fietspaden en de uitbreiding van het bosgebied. “We willen ook de eerste aanzet geven voor de vernieuwing van onze dorpskern, wellicht dé uitdaging van de eeuw. Dat kunnen we natuurlijk niet realiseren binnen zes jaar, maar we willen de volgende legislatuur wel al de eerste stappen zetten. Als de vernieuwing voltooid is, zal de dorpskern van Schelle er helemaal anders uitzien.”