CD&V Schelle
N°1 - 18/08/2011

Wegen van CD&V en N - VA scheiden

CD&V en N-VA vormden in Schelle sinds 2005 een kartel dat bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 met 11 op 19 zetels de absolute meerderheid haalde. De N-VA was toen een nieuwkomer in de lokale politiek en kreeg met Linda Van Der Auwera een vertegenwoordiger in de gemeenteraad. Intussen heeft de N-VA sinds begin dit jaar een eigen afdeling in Schelle.

"Zes jaar lang hebben we goed samengewerkt. Inhoudelijk en beleidsmatig stelden zich geen problemen. Nooit waren er conflicten. Maar nu gaan onze partijen elk hun eigen weg. Dat belet ons niet om het bestuursakkoord 2007-2012 te blijven naleven. Een akkoord is een akkoord", zeggen voorzitters Eddy Wouters (CD&V) en Walter Lembrechts (N-VA) in een gemeenschappelijke verklaring.

Tussen beide partijen werd de voorbije maanden druk onderhandeld. Maar de ambities van de N-VA reiken, nu ze een eigen afdeling heeft, verder dan wat kon worden aangeboden. De tegemoetkomingen over onder meer plaatsen op de lijst en eventuele ambten werden te licht bevonden. "Na de verkiezingen bekijken we wat mogelijk is", zeggen de voorzitters.

vrijdag, 24 november, 2017
Inspiratiemoment elektrische mobiliteit